Filozofia mbi lirinë fetare - SHPREHJE FILOZOFIKE

SHPREHJE FILOZOFIKE

Mirë se vini në faqen tonë. Këtu ju mund të lexoni mijëra thënie nga çdo aspekt i jetës.

Breaking

Post Top Ad

Reklamohu

Friday, October 13, 2023

Filozofia mbi lirinë fetare

 



“NJË FE QË ËSHTË PLOTË ME DHUNË NUK I KONTAKTON AS ZOTIT AS NJERIUT, ËSHTË E KAFSHËVE:

AL AQSA EL MASJID


“Nëse dikush nuk ka aftësinë bazë të ndërgjegjes për të hedhur poshtë vargjet tekstuale primitive të shkrimeve të shenjta që kërkojnë nga dikush të vrasë ose torturojë një qenie tjetër për mbajtjen e një sistemi besimi të ndryshëm nga ai i tij, atëherë ai ent nuk është qenie e shoqërisë njerëzore të qytetëruar. është thjesht një dëmtues nga epoka e gurit.”


“Shkrimet e shenjta janë vetëm libra. Gjithçka varet nga ju, nëse do të mësoni mirësinë dhe dhembshurinë prej tyre, apo do t'i përdorni ato për të shkatërruar mjedisin tuaj."


“Një individ fetar mund të kryejë në mënyrë më të lavdishme ritualet e tij/saj, si pjesë e identitetit të tij/saj kulturor, por në momentin që ai person fillon të ndërtojë një mur ndarjeje midis vetes dhe pjesës tjetër të njerëzimit, i nxitur nga urdhrat tekstuale të një shkrimi, feja e shëndetshme kthehet në fundamentalizëm të rrezikshëm, i cili është një kërcënim si për veten ashtu edhe për shoqërinë”.


“Dhuna nuk mund të jetë fe. Dhe feja e vërtetë nuk mund të jetë e dhunshme.”


“Bindja e verbër ndaj librave, qoftë Bibla, Kurani, Vedat apo ndonjë tjetër, ka ngritur gjithnjë e më shumë mure në këtë botë - dhe për t'i mbrojtur ato mure, edhe më shumë gardhe në të dyja anët. Tani pyetja e vërtetë është, sa më shumë kohë do t'i duhet njerëzimit për të kuptuar shkatërrimin e dukshëm që këto mure të neveritshme të ndarjes kanë sjellë dhe vazhdojnë të sjellin në këtë botë!”


"Çdo shkrim që kërkon bindje të pakundërshtueshme duhet të hidhet poshtë menjëherë."


“Ekziston një mikrob bazë terrorist në fundamentalizëm – një mikrob që është thjesht gjenocidal. Ky mikrob e shtyn psikikën e individëve të paqëndrueshëm mendërisht në rrugën e kaosit, i cili në fakt u paraqitet atyre nga fundamentalistët si rruga e Zotit”.


“Nëse mendon se nëna jote është e vetmja nënë e vërtetë në botë dhe në këtë mënyrë filloni të nënçmoni njerëzit nga nënat e tjera si bastardë, kjo ju bën fanatik dhe mikrob në faqen e dheut. Ky është një paragjykim jo i shëndetshëm, edhe pse në universin tuaj personal mendor mund t'ju ofrojë rehati ekstreme. Kjo është pikërisht ajo që ne shohim te fundamentalistët fetarë.”


"Nëse një fe është e paqes apo e dhunës duhet të përcaktohet nga veprimet e njerëzve të saj, jo nga disa libra."


Një fetar i vërtetë nuk duhet të mendojë se “vetëm feja ime është rruga e drejtë dhe fetë e tjera janë të rreme.” Fetë e tjera janë gjithashtu kaq shumë shtigje që të çojnë në të njëjtin fushë të lumturisë transcendentale. Po kështu, asnjë person nuk duhet të mendojë se "perceptimi im për realitetin është i vetmi realitet absolut, dhe të gjithë të tjerët janë të rremë", sepse çdo tru njerëzor ka mënyrën e tij unike të perceptimit të realitetit."


“Nëse pyesim një fetar të rastësishëm ortodoks se cila është feja më e mirë, ai ose ajo me krenari do të pretendonte se feja e tij ose e saj është më e mira. Një i krishterë do të thoshte se krishterimi është më i miri, një musliman do të thoshte se Islami është më i miri, një çifut do të thoshte se judaizmi është më i miri dhe një hindu do të thoshte hinduizmi është më i miri. Duhet shumë stërvitje mendore për të hequr qafe paragjykime të tilla.”


"Shkrimet e shenjta kanë për qëllim t'i shërbejnë njerëzimit, jo njerëzimit për t'i shërbyer shkrimeve të shenjta."


“Kur rrethanat ua mbushin mendjen disa individëve të rinj të pafuqishëm me urrejtje dhe tërbim ndaj shoqërisë, dhe kur kjo dhimbje, urrejtje dhe zemërim bëhen të padurueshme, ata i drejtohen shkrimeve të shenjta si mjeti përfundimtar, në kërkim për të gjetur falje, të udhëhequr nga predikuesit psikopatë, mizogjenistë, gjenocidalë, të sëmurë, megalomanë, sadomazokistë, tekanjozë keqdashës, fondamentalistë.”


“Liria e fesë mund të ekzistojë vetëm aty ku ka fe të lirisë.”


“Një gjëmë e madhe në bazë të pikëllimeve të botës sot është kjo: kaq shumë njerëz mendojnë se janë shumë më të mirë se të tjerët dhe se janë shumë të drejtë se të tjerët, dhe ata e dinë shumë më mirë se të tjerët, dhe mendime të tilla u japin arsye për një veprim ndryshe. !”


“Feja nuk e ndan shoqërinë. Njerëzit që lexojnë librat e gabuar për të kuptuar fenë, e bëjnë.”


“Fundamentalizmi fetar mbron homofobinë, mizogjininë, ksenofobinë, poligaminë dhe shumë të këqija të tjera primitive. Mund ta imagjinoni, duke ju thënë dikush, dashuria juaj për të dashurin tuaj të shtrenjtë është një mëkat! A mund ta imagjinoni, duke ju thënë dikush, gratë janë inferiore se burrat dhe synohen t'u shërbejnë vetëm burrave! A mund ta imagjinoni, duke ju thënë dikush, një burrë mund të ketë shumë gra, dhe megjithatë të konsiderohet i civilizuar! Këtu ai dikush është një fundamentalist - një dëmtues teorik nga epoka e gurit, i cili disi arriti të mbijetojë edhe në mes të gjithë rritjes së arsyetimit dhe intelektit. Një krijesë e tillë pa asnjë aftësi mendore moderne, nuk di asgjë përtej fjalëve të një libri, të shkruar qindra apo mijëra vjet më parë, kur injoranca ishte mënyra e paracaktuar e të menduarit në shoqëri. Nuk beson vetëm se çdo fjalë e vetme e një libri është fjalë për fjalë e vërtetë, por bën të gjitha përpjekjet e saj për të bindur të tjerët të besojnë të njëjtën gjë. Në këtë mënyrë, do të ishte një nënvlerësim të thuash, kjo është një krijesë e pavlerë. Në realitet, një krijesë e tillë mund të shkaktojë një ngjitje katastrofike në një shoqëri, veçanërisht nëse ajo shoqëri po kalon tashmë trazira socio-politike.


“Çështja është se të jesh i krishterë nuk do të thotë të urresh apo nënçmosh jo të krishterët. Të jesh musliman nuk do të thotë të urresh apo nënçmosh jomuslimanët. Të jesh ateist nuk do të thotë të urresh apo nënçmosh njerëzit fetarë. Në një shoqëri të qytetëruar, diversiteti në orientimin fetar duhet të jetë shkak për festim, jo ​​shkak për urrejtje dhe diferencim.”


“Besimet janë një pjesë thelbësore e psikikës njerëzore, por ato mund të jenë të shëndetshme dhe të dëmshme. Dhe besimet e australopitekinëve fundamentalistë janë veçanërisht të dëmshme. Këto besime janë ato që ne i quajmë "iluzionet". Përveçse ndryshe nga një sëmundje neuropsikologjike, iluzioni i fundamentalistëve nuk është vetëm i dëmshëm për individët që vuajnë prej tij, por më e rëndësishmja është kërcënimi më i madh për paqen, përparimin dhe mirëqenien e të gjithë species njerëzore.


“Një çifut mund të thotë, hebraishtja është gjuha e zotit. Një i krishterë mund të thotë, aramaishtja është gjuha e zotit. Një musliman do të thotë, arabishtja është gjuha e Zotit. Një hindu do të thotë, sanskritishtja është gjuha e zotit. Unë e di vetëm se mirësia është gjuha e një njeriu.”


“Jo të gjithë të krishterët janë të dashur, por kushdo që dashuron është i krishterë. Jo të gjithë hebrenjtë janë të drejtë, por kushdo që është i drejtë është hebre. Jo të gjithë budistët janë të dhembshur, por kushdo që është i dhembshur është budist. Jo të gjithë muslimanët janë paqedashës, por kushdo që është paqedashës është musliman. Jo të gjithë hinduët janë advaita ose josektarë, por kushdo që është josektar është hindu. Jo të gjithë humanistët janë përgjegjës, por kushdo që është përgjegjës është humanist. Identiteti ynë fetar nuk thotë asgjë për karakterin tonë, por sjellja jonë ndaj të tjerëve i thotë të gjitha.”


“I dashur besimtar, unë nuk besoj në një Zot të Plotfuqishëm.Më urren për këtë? Nëse po,nuk keni mësuar asgjë nga besimi juaj.I dashur ateist, unë nuk besoj në supremacinë e fakteve.Më urren për këtë? Nëse po,nuk ke mendje tjetër veç makinës, miku im.”


“Ti mund të jesh besimtar dhe të jesh akoma njeri,mund të jesh ateist dhe të jesh akoma njeri.Mund të jesh çfarëdo qoftë dhe të jesh ende njeri,por nuk ka gjë të tillë si një njeri fondamentalist.”


“Njerëzit shpesh më pyesin se cila është feja ime. Unë u them atyre, unë jam një i krishterë për të krishterin, një hebre për hebreun, një musliman për myslimanin, një hindu për hindu, një ateist për ateistin, por makthi më i ndritshëm për fundamentalistin."


“Mungesa e njohurive për cilësitë private të Zotit të njëri-tjetrit, rezulton në një debat të pafund mes dy njerëzve me koncepte shumë të ndryshme për termin Zot.”


"Unë jam filli i bashkimit që kalon nëpër njerëzit e të gjitha feve, kulturave dhe ideologjive duke përforcuar ndjenjën e tyre të lindur për një njerëzim."


“Nëse mendoni se feja juaj kërkon diskriminim, ndoshta po e keqkuptoni besimin tuaj.”


“Një fetar i vërtetë nuk duhet të mendojë se “vetëm feja ime është rruga e drejtë dhe fetë e tjera janë të rreme.” Fetë e tjera janë gjithashtu kaq shumë shtigje që të çojnë në të njëjtin fushë të lumturisë transcendentale.”


“Ndërsa besimi i fortë, pa prova, konsiderohet një shenjë çmendurie ose marrëzie në çdo fushë tjetër të jetës sonë, besimi në Zot ende mban prestigj të pamasë në shoqërinë tonë. Feja është e vetmja fushë e diskursit tonë ku konsiderohet fisnike të pretendosh të jesh i sigurt për gjërat për të cilat asnjë qenie njerëzore nuk mund të ishte e sigurt. Është tregues se kjo atmosferë fisnikërie shtrihet vetëm në ato besime që kanë ende shumë abonentë. Kushdo që kapet duke adhuruar Poseidonin, qoftë edhe në det, do të konsiderohet i çmendur.”


“Në të vërtetë, ekzistojnë vetëm dy lloje njerëzish; ata që pranojnë dogmën dhe e njohin atë, dhe ata që pranojnë dogmën dhe nuk e njohin atë.”


"Nëse teologjia është fusha juaj, dhe ju ende besoni se feja juaj është e vetmja fe e vërtetë, dhe të gjitha fetë e tjera janë të rreme, atëherë ju po studioni teologjinë gabim."


“Në mes të detit të fanatikëve mesjetarë që dominojnë fushën e fesë, ka edhe priftërinj dhe predikues që po sjellin një erë të freskët.”


"Bretkosa në pus nuk di asgjë më madhështore se pusi i saj i vogël."


"Një njeri nuk ka nevojë për fenë për të qenë i mirë, por çdo fe ka nevojë për një njeri, për të qenë i mirë."


Unë kam vetëm një mesazh, dashuri mbi çdo urrejtje. Pa dashuri askush nuk është njeri, pavarësisht besimit tonë.


“Njerëzit luftojnë për fenë, sepse nuk e kuptojnë fenë. Ata mendojnë se leximi i disa Biblave, Kuraneve dhe Vedave i bën ata fetarë. Librat nuk janë fe miku im. Feja e vërtetë është realizimi i Vetes.”


"Në vetë fenë nuk ka asgjë misterioze për autorin e saj," shkroi Madison në 1792. "Misteri qëndron në zbehjen e shikimit njerëzor". Nëse është përfundimisht e pamundur për të vdekshmit të njohin mendjen e Zotit, historia e persekutimit bëhet kozmikisht tragjike - dy mijë vjet njerëz dogmatikë që djegin njëri-tjetrin mbi idetë fetare, vërtetësinë e të cilave vetëm Zoti mund ta dijë.”


"Çdo fe që nuk evoluon me kalimin e kohës, ose shkatërrohet ose shkatërron botën."


“Xhihadistë! Ju lutemi shkoni në qiellin tuaj imagjinar - atje jashtë, askund. Ne, shumë të pafe, kemi shumë për të bërë pasi të largoheni. Këtu jashtë.”


“Për të reformuar një fe, në fillim duhet të jetë në gjendje të njohë marrëzitë e asaj feje, pastaj vetëm mund të ndërmarrë hapat e nevojshëm për t'i hequr ato të meta. Nëse djali juaj është i varur nga droga, ju duhet së pari të kuptoni faktin se ai është i varur nga droga, pastaj mund të merrni masa për ta dërguar atë për rehabilitim. Po kështu, për të reformuar zakonin historik të një feje për rrahjen e grave dhe përdorimin e dhunës ndaj njerëzve nga fetë e tjera, së pari duhet të jeni mjaft të ndërgjegjshëm për të pranuar faktin se, ajo fe e caktuar ka një histori të mbushur me dhunë, pastaj mund të merrni masa për të ndreq mendësinë kulturore të asaj feje.”


"Feja duhet të sjellë njëshmëri, përndryshe nuk është fe."


“Shkenca vazhdon përmes pyetjeve dhe analizave të vazhdueshme të ligjeve shkencore mbizotëruese dhe modifikimit të tyre nëse është e nevojshme. Nëse shkenca, si mjeti më i avancuar në duart e njerëzimit racional, mund të ketë guximin të ndryshojë veten në bazë të nevojave të kohës dhe shoqërisë, pse feja si mjeti më me ndikim në duart e njerëzimit hyjnor nuk mund të modifikojë vetveten. ?”


“Çfarë do të thotë liria fetare nëse do ta përdorim atë si mbulesë për urrejtjen dhe privilegjin?”


“Një fëmijë që shkon në shkollë dhe ndan drekën e tij/saj me shokët e klasës, është një miliard herë më i madh dhe më fetar se të gjithë priftërinjtë, hoxhallarët, rabinët dhe ekspertët e botës të mësuar nga librat së bashku.”


“Një burrë u zgjua në mesnatë dhe donte të pinte duhan. Prandaj ai kërkoi ndonjë zjarr, për të cilin shkoi në shtëpinë e një fqinji dhe trokiti në derë. Komshiu hapi derën dhe e pyeti se çfarë donte. Burri tha, dua të pi duhan. Mund të më jepni pak zjarr? Fqinji u përgjigj, OMG! Çfarë dreqin nuk shkon me ty? Ke marrë shumë mundim të vish të na zgjosh në mes të natës, ndërsa në dorën tënde e ke fenerin! Zoti që qeniet njerëzore e kërkojnë me aq zjarr, jeton brenda biologjisë njerëzore, por ende enden duke e kërkuar atë.”


“Në duart e përbindëshave që thithin gjak, një shkrim i shenjtë bëhet një armë që heq humanizmin nga zemra e njerëzve dhe i mbush me urrejtje, tërbim dhe egoizëm, ndërsa në duart e qenieve njerëzore moderne i njëjti shkrim mund të bëhet filozofia më e madhe. mjet për t'i pajisur speciet me mirësi dhe dhembshuri."


“Derisa një komb të pushojë përpjekjet e tij për të dominuar një tjetër, nuk do të ketë kurrë liri të vërtetë. Derisa një fe të heqë dorë nga kërkimi i saj për të provuar se perëndia e saj është superiore ndaj fesë tjetër, nuk do të ketë kurrë paqe botërore. Ne kurrë nuk do të përparojmë me të vërtetë ose do të përjetojmë harmoni të qëndrueshme, derisa të përmbahemi nga predikimi i ungjillit të vlerave tona morale dhe preferencave tona personale, duke ua detyruar atë të tjerëve.”


“Nëse një libër fetar të bën të mbash mendime të këqija për ata që kanë besim të ndryshëm, atëherë, po lexoni katrahurën e gabuar kohët e fundit.”


“Bëhet disi absurde kur disa pretendojnë se shikimi i një Bible ose i një kryqi u shkakton aq shumë shqetësime psikologjike, saqë cenon lirinë e tyre. Është e rëndësishme që të mësojmë të jemi të arsyeshëm dhe tolerantë ndaj bindjeve të të gjithëve, pa shkuar në ekstreme të tilla që të komprometojmë të drejtat e secilit.”


“Unë nuk pretendoj të di për ekzistencën e një Enti Suprem, as nuk bëj ndonjë përpjekje për të krijuar ndonjë fërkim midis feve. Sido që të jetë, nuk i kam kursyer vetes asnjë dhimbje në përpjekjen time për të zbutur fërkimet e vazhdueshme midis të gjitha feve të botës.”



No comments:

Post a Comment

Post Bottom Ad

REKLAMOHU

Pages